Psikolog kimdir, ne iş yapar?

Psikolog; üniversitelerin 4 yıllık psikoloji lisans eğitimini tamamlayan kişilere denilmektedir. Psikologlar psikoterapi, psikolojik danışmanlık, psikolojik değerlendirme ve psikolojik test uygulayan uzmanlardır.

Psikologlar hangi çalışmaları yaparlar?

Psikologlar bireysel terapi, grup terapisi, çocuk ve ergen terapisi, aile terapisi ve evlilik terapisi uygulayabilirler. Psikologlar eğitim alıp uzmanlaştıkları alanlarda çalışma yetkisine sahiptir.

Psikologlar yetişkin danışanlarla, ailelerle ve çocuklarla çalışabilirler.

Hangi durumlarda çocuğumu psikoloğa götürmeliyim?

Aileler psikoloğa aşağıda belirtilen durumlar için başvurabilirler:

-Çocuklarının gelişimlerini kontrol ve takip etmek için (fiziksel, hareket, dil, sosyal-duygusal, zeka gelişimi),

-Çocuklarında normalden farklı olduğuna kanaat getirdikleri davranış ve uyum bozuklukları için (fobiler, kaygı bozuklukları, depresyon, öfke ve saldırganlık, kardeş kıskançlığı, kekemelik vs.),

-Hastalıkların ve engel durumlarının üstesinden gelebilmek için (çocuklarda fiziksel ya da zihinsel engel durumlarında aile ve çocuğa psikolojik destek sağlama),

-Aile ile ilgili sorunlar ve yaşam değişiklikleri için (boşanma, ölüm, kaza, istismar vs.),

-Psikolojiyle ilgili sorulara yanıt bulmak için (çocuğun psikolojisine zarar vermeden basit bir yolla sorunları çözmek).

Psikoloğa başvurmak gerekli midir?

Psikoloğa gitmek toplumumuzda, bireyler açısından tabu olma özelliğini koruyabilmektedir. Anne-babalar çocuklarını psikoloğa götürmek için defalarca düşünüyor, sorunları çözmek için çeşitli yöntemleri deniyor ve en son çare olarak bir psikoloğa başvuruyor. Psikoloğa gitmeye karar verene kadar sorun iyice ilerliyor, bu da çözüme ulaşmayı güçleştiriyor. Çocukluk döneminde doğru bir tedavi programı uygulanmadığında gelecekte ciddi problemlere neden olabilir. Bu nedenle çocuğunuzun ruh sağlığını tehlikeye atmayın ve erken müdahalenin hayati olabileceğini unutmayın.